bastiancc
interim management
training - coaching
Management-communicatievaardigheden  |  Telefonische acquisitie  |  VerkoopvaardighedenGesprekstechnieken  | Verzuimbegeleiding  |
Welkom

Interimmanagement              

Coaching

Training

Contact



Verzuimbegeleiding


Benut u werkelijk alle mogelijkheden om het verzuim tot het minimum te beperken?

Deze training is toegespitst op verzuim- en werkhervattinggesprekken en op het gesprek bij ziekmelding.

Is ziekteverzuim in uw organisatie een belangrijke kostenpost? Vraagt u zich af wat hieraan gedaan kan worden? Benut u alle mogelijkheden om het verzuim tot een minimum te beperken? Of hebt u het gevoel dat het beter kan?

Ziekteverzuim lijkt vaak zo’n onbeïnvloedbare factor binnen een organisatie, maar blijkt in de praktijk wel degelijk te beïnvloeden. Cruciaal hierbij is dat u weet waaróm uw medewerker zich ziek heeft gemeld. Is hij of zij echt ziek, of speelt er iets anders in de werk- of privé-sfeer? Pas dan kunt u het verzuim doelgericht aanpakken. Goede verzuimbegeleiding -met behulp van een ziekmeldingsgesprek en verzuim- en werkhervattingsgesprekken- zorgt ervoor dat u weet wat er speelt, gericht kunt ingrijpen en eventueel ongewenst gedrag kunt ombuigen.

Maar hoe zet je zo’n cyclus effectief op? En hoe zorg je ervoor dat de gesprekken een stimulerende rol spelen bij de beperking  van het verzuim van uw medewerkers? Hoe pak je stresspreventie op? Welke gesprekstechnieken kun je hiervoor inzetten? Dit en meer leert u tijdens de training Verzuimbegeleiding van bastiancc .

Opzet

Tijdens de training koppelen we theorie aan  de praktijk met daarin verwerkt veel praktische oefeningen en rollenspelen. We verwerken concrete adviezen in de training die toegespitst zijn op de situatie in uw bedrijf, zodat u gericht aan de slag kunt om het verzuim aan te pakken.

Omvang, duur, aanpak en kosten zijn afhankelijk van uw wensen en zullen in onderling overleg worden vastgesteld.
 
Afbeelding
Tijdens deze intensieve en uiterst praktische training leren deelnemers
  • het verschil in opzet en doel van de diverse soorten;
  • Het nut en de toegevoegde waarde van deze gesprekken binnen uw organisatie;
  • de juiste gesprekstechnieken te gebruiken voor een optimaal rendement;
  • meer ‘bewuste’ invloed te krijgen op het verloop van een gesprek;
  • zorgdragen voor een eenduidig beeld, zodat het verzuimbeleid er op gelijke wijze wordt opgepakt.